Wednesday, January 6, 2010

Nama Allah dipermainkan kerana Polimik, Politik dan Gimik

Nampaknya, pancing yang diumpan oleh musuh-musuh Islam sudah mengena. Kini, mereka boleh tersenyum lebar. Nampaknya sinar harapan mereka semakin cemerlang di hadapan hari. Ya, kerana mereka telah mendapat umpan yang begitu baik dan ia bukan ia terakhir. Umpan-umpan yang lebih 'umpph' akan dihulur di kemudian hari supaya lebih ramai yang dapat memakan rakus-rakus.

Kerana isu nama 'Allah', mereka mampu tersenyum girang. Perpecahan pendapat yang bukan sedikit berlaku dikalangan orang Islam itu sendiri. Mereka hanya perlu 'cucuk' sedikit-sedikit sahaja. Kerana ternyata yang membela mereka untuk menggunakan nama 'Allah' oleh gereja bukan mereka, tetapi orang-orang yang bergelar Islam itu sendiri.

Selepas beratus-ratus tahun Islam itu bertapak di Tanah Melayu ini, belum pernah mereka mampu dan teringin menggunakan kalimah Allah itu sendiri. Memang pada dasarnya orang kafir atau Islam mengakui Allah yang menciptakan dunia ini sendiri. Tetapi apabila diperhalusi, mereka menegakkan kekufuran mereka dengan mencipta tuhan selain daripada Allah.

Jika tidak, mengapa perlunya wujudnya anak tuhan dan konsep trinity. Apakah kita sanggup berputih mata, melihat kalimah anak tuhan itu bertukar menjadi anak Allah? Maha Suci Allah dari sebarang kecacatan dan perkara-perkara yang menyamai makhluknya.

Malang seribu kali malang. Golongan-golongan yang merasa diri mereka bijak dan pandai sikit-sikit dalam agama terus mempertahankan tindakan golongan bukan Islam menggunakan nama 'Allah. Apakah sebenarnya tujuan mereka menggunakan nama Allah bererti akidah mereka telah bersih dan definasi Allah itu sama dengan apa yang kita fahami. Maha Suci Allah dari namanya yang suci dan tulus di persenda-sendakan oleh mereka yang sudah jelas kekufurannya kepada Allah.

Atas nama politik, kepentingan diri, liberalisasi betapa lidah kita merasa ringan dan mudah sekali berpolimik dan bertengkar atas perkara ini. Tidak terbayang oleh diri kita bahawa tersilap sedikit kata-kata dan iktikad kita, maka kita boleh terkeluar dari akidah Islam yang benar.

Maka hari ini saya memohon seribu kemaafan kepada tuan guru Nik Aziz. Saya tidak bersetuju dengan beliau.Dan lebih-lebih lagi penyokong-penyokong fanatik yang menyokong membabi buta. Di tambah lagi dengan sokongan puak-puak Islam liberal. Kerana kebencian beliau yang teramat sangat kepada Umno, maka beliau menjadi buta walaupun perkara yang melibatkan kepentingan umat. Maka hari ini saya mengistiharkan untuk mufarakah dari mengambil beliau sebagai imam saya. Semoga beliau kembali ke pangkal jalan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails