Sunday, February 6, 2011

Majlis Sambutan Maulidur Rasul Ba'alawi KL 1432 Hijrah (2011)

Alhamdulillah. Maka telah masuklah kita ke dalam bulan yang penuh barakah pada tahun ini iaitu bulan Rabiul Awal yang penuh barakah. Bulan yang menjadi bulan kelahiran junjungan besar kita nabi Muhammad Sallahu alaih wasalam.
Sedangkan seluruh alam begitu gembira dengan kelahiran nabi kita Muhammad Sallahualaih wasalam, maka apakah kita yang begitu kerdil dan diselimuti dengan noda dan dosa merasa ego untuk melupakan insan yang paling sempurna dan menyayangi kita sebagai umatnya?

Maka marilah kita sama-sama bergembira dan bersyukur di atas kelahiran Rasulullah Sallahualaih wasalam yang lahir membawa nur dan petunjuk kepada hati-hati manusia untuk mengenal Allah Rabbul Jalil.


Maka dijemput muslimin dan muslimat untuk menghadiri sambutan majlis maulidur Rasul bersama para ulamak dan habaib di Ba'alawi KL pada 20hb dan 27hb Febuari ini. Juga jangan dilepaskan untuk turut hadir di majlis-majlis sambutan maulidur Rasul di tempat-tempat lain. Semoga barakah majlis ini melimpah dan menerangi hati-hati kita untuk mencintai Rasulullah lebih daripada diri kita sendiri.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails