Tuesday, March 8, 2011

Tahun Kematian Demokrasi?



Hari demi hari maka satu demi satu negara Arab bergolak. Seolah-olah ia satu virus yang terus-menerus menjangkiti antara satu sama lain. Adakah ia akan berakhir atau berterusan merebak ke benua lain juga.

Video ini menarik untuk direnungkan. Lebih menarik lagi ia adalah wawancara bersama Syeikh Nazim pada 23 Nov 2010 yang lepas. Seperti yang diramalkan beliau, bermula dari Muharam tahun hijrah ini sehingga ke Muharram tahun hadapan, dunia akan terus bergolak. Dan yang pastinya, negara yang berpegang kepada sistem demokrasi akan bergoyang dan menunggu masa untuk jatuh.

Negara yang insya Allah bakal jatuh adalah Turki, Syria, Iraq, Iran, Mesir, Libya, Arab Saudi, Yaman, Sudan, Somalia, Pakistan, Afghanistan, India dan Caucasus. Seperti yang diketahui semuanya tegar berpegang kepada sistem demokrasi ciptaan Amerika. Sistem demokrasi seperti juga komunis penuh dengan ketempangan dan kecacatan lantas kini menunggu masa untuk jatuh dan digantikan dengan satu sistem yang berkuasa dan lebih ampuh untuk menguasai dunia.

Ia! Tentunya sistem yang amat ditakuti oleh musuh-musuh Islam iaitu sistem kesultanan. Ini kerana negara-negara yang disebutkan tadi adalah kebanyakannya merupakan pecahan-pecahan daripada kerajaan khilafah Turki Uthmaniyah iaitu kerajaan khalifah Islam yang terakhir. Mesir sudah selesai bergolak, Libya sedang bergolak, Yaman begitu juga dan negara-negara lain hanya menunggu hari. Malah negara-negara Arab lain juga menunggu masa untuk bergoyang dan ia ibarat bom berangkai yang terus-menerus meletup sepanjang masa.

Namun, ia tidak hanya terhad kepada negara-negara Arab sahaja. Insya Allah, seperti yang disebutkan oleh Syeikh Nazim negara seperti Jerman, Perancis, Sepanyol, Russia dan China juga akan menunggu masa untuk jatuh. Bagaimana pula di Malaysia agaknya?

Demokrasi sememangnya satu sistem yang telah jauh menyimpang dari Islam dan tidak mempunyai rasa takut kepada agama dan Allah. Juga tiada pengimplementasian Al-Quran di dalamnya. Percaya atau tidak? Sama-samalah kita selusuri tahun hijrah yang semakin mendatang dan insya Allah, satu sejarah besar umat Islam akan berlaku seperti yang dijanjikan oleh Allah. Amin ya robal alamin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails