Wednesday, September 16, 2009

Ramadhan Ini Penuh Makna!

Alhamdulillah! Alhamdulillah! Allahuakhbar! Allahuakhbar! Allahuakhbar! Kali ini kegembiraan saya benar-benar luar biasa. Hati terasa sungguh gembira dengan kurniaan ini. Walaupun ianya bukan anugerah yang secara terus untuk saya, tetapi kegembiraan itu turut dikongsi dengan perasaan yang sukar digambarkan. Walaupun sokongan dari saya hanyalah sekelumit, tapi saya turut menyatakan rasa syukur kepada Allah pada hari ini.

Tahniah untuk Puan Laila sekeluarga. Suami yang tersayang - Mat Sah Mohamad Satray telah dibebaskan dari tahanan ISA bersama empat lagi tahanan ISA yang lain. Beliau dikatakan terlibat dengan Jemaah Islam (JI) dan ditahan sejak 2002.

7 tahun bukanlah satu tempoh yang singkat. 7 tahun yang tidak boleh dijual beli. 7 tahun yang tidak boleh ditukar ganti. Betapa seorang anak yang berumur 9 tahun kini telah berumur 16 tahun. Betapa anak yang memerlukan kasih sayang yang selama ini hanya sekali-sekala dapat mencium dan menyentuh ayahnya kini telah hampir dewasa.

Betapa begitu besar dugaan dan cubaan untuk keluarga ini. Betapa ujian yang ditempuh bukan calang-calang untuk dilalui. Betapa pengorbanan seorang isteri, seorang bapa, seorang anak hatta seorang ibu. Betapa nilai pengorbanan yang dipenuhi air mata dan keringat yang tidak terhitung banyaknya.

Untuk cerita lanjut boleh ke blog Puan Laila sendiri di sini.
Mungkin tidak ramai yang dapat menilai penderitaan, ketabahan, kasih sayang dan kecekalan yang diperlihatkan Allah kepada kita melalui hamba-hambaNya yang dipilih. Tapi sedarlah, ia adalah satu renungan dan pengajaran bagi kita hamba-hambaNya yang berdosa. Bersatu mansuhkan ISA. Lawan tetap lawan!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails