Friday, September 18, 2009

Selamat Hari Raya Fitrah!


Syawal datang lagi. Universiti Ramadhan akan meninggalkan kita untuk tahun ini. Entahkan berjumpa entahkan tidak pada tahun depan. Semoga tarbiah dan latih tubi yang kita jalankan sepanjang Ramadhan al Mubarak dapat dibawa rohnya ke bulan depan, bulan-bulan depan dan seterusnya. Hasil pendidikan selama 30 hari moga-moga dapat melahirkan kita sebagai manusia yang beroleh takwa. Yang takut akan Allah, yang kenal akan siapa diri kita sebagai hamba dan keluar dari Ramadhan dalam keadaan fitrah.

Fitrah daripada dosa. Suci dan bersih seperti mana bayi yang baru dilahirkan. Fitrahnya lahir bebas dari sebarang maksiat. Seterusnya mereka yang berjaya mendapat keampunan, rahmat dan perlepasan daripada daftar ahli neraka sudah tentu adalah golongan orang-orang yang berjaya. Yang mana tidak melepaskan peluang yang terhidang setahun sekali untuk pulun habis dalam melakukan segala kebaikan dan suruhan yang disuruh oleh Allah.

Di kesempatan ini, dengan merendah diri saya memohon ribuan kemaafan samada sengaja atau tidak sengaja di atas segala yang tercoret di blog ini. Sebagai manusia biasa, tidak mungkin lari daripada mencoret sesuatu yang bisa sahaja membuat hati-hati yang membaca resah dan gelisah. Perkongsian yang tidak seberapa ini diharapkan ianya sedikit sebanyak memberi kemanfaatan kepada manusia-manusia musafir seperti kita ini,

Akhir kalam, Selamat Hari Raya dari kami sekeluarga. Ramadhan kali ini memang bererti untuk kami sekeluarga kerana keluarga kami telah bertambah seorang lagi. Selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua umat Islam di mana berada dengan lafaz ' Takobalallah Huminna Waminkum'. Semoga syawal ini tidak membatalkan segala pahala yang diperolehi sewaktu ramadhan dahulu. Semoga tarbiah Ramadhan berjaya mengurangkan dosa-dosa yang mungkin dilakukan pada hari raya nanti. Salam Syawal!

4 comments:

Unknown said...

selamat hari raya pengembara jalanan.. :)

armouris said...

hari raya ni jangan main mercun, bahaya untuk kesihatan!! banyak lagi panduan kesihatan tentang hari raya kat sini - Hari Raya @ Info-Kesihatan-Anda

sheikh teluk intan said...

Salam Cik Lee,

Selamat Hari Raya Aidil Fitri dan Maaf zahir dan batin

Cik Lee said...

Media Cyber : Selamat Hari Raya gok

Pak Syeikh : Awat ceq antor sms tak ada reply. Ke pak syeikh dah tukaq nombor baru?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails