Thursday, July 28, 2011

Wajah-wajah ayu di sebalik Bersih 2.0 - Bahagian 1

Harap-harap terbuka lah hati kita untuk melihat kebenaran. Asyik cakap orang yang bohong, rupanya kita pun sama bohong. Asyik cakap orang lain putar-belit, kita pun sama-sama kaki belit. Perlu kita berlapang dada dalam meneliti dan jangan sembrono mengikut nafsu amarah. Tak pasal-pasal kita diperalatkan. Tak kira siapa, kalau dia menipu - 'must be something wrong'. Kena jaga-jaga. Jangan kena tipu lagi. Atau kita memang suka kena tipu?

Pendokong utama - Ambiga
Kalau lupa - kawan tolong ingatkan. Beliau adalah antara peguam
Lina Joy yang telah murtad dan m
enjadi isu besar di negara kita suatu masa dahulu. Dan beliau turut antara pendokong IFC. Antara tuntutan-tuntutan beliau di bawah IFC adalah :-

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.
3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.
4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.6. Seseo
rang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak
patut diberikan hak penjagaan anak.
7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.
12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Sila baca di sini lagi untuk lebih lanjut.

Bukan saya ke yang mati, eh... dialah yang mati ...

Tiba-tiba pula ada pelakon berbayar yang melibatkan konspirasi lagi. Aduh sini konspirasi, sini konspirasi. Apa? Ingat dia berlakon suka-suka hati je ke?

Dia ni ke Baharuddin ? Kalau rajin, siap boleh jumpa video dia meninggal lagi dalam youtube. Siapa yang letak tu?
Takkan saja-saja letak kot atau tersalah letak. Takkan kebetulan pulak video tu boleh masuk dalam youtube, cepat pulak tu. Ingat, salah jangan cakap betul. Betul jangan cakap salah? Apa? dalam politik takpe? Alasan ? Strategi dan tipu daya perang. Ouch? Nabi pun pernah buat muslihat dalam peperangan ? Masa ni boleh tipu ka? Aduh, hang belajar kat mana ni?





Ini Baharuddin Ahmad yang sebenarnya (tanpa niat untuk mengaibkan allahyarham atau keluarga beliau ...)


Ini adalah gambar beliau di dalam bangunan yang menjadi sebahagian video rakaman polis. Secara langsung menjelaskan konspirasi di atas. Kalau tak kawan pun tertipu hidup-hidup. Aku memang marah siapa yang buat kerja camni.




Gambar bawah : gambar allahyarham

Sekarang jaga-jaga. Ramai orang sudah pandai tipu ohh.. Kalau tak jaga-jaga banyak lagi kita kena tipu..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails