Tuesday, October 14, 2008

Minyak turun lagi... La la la...

Macam biasa lah. Sekarang musim minyak turun. Tapi harga barang tak turun-turun. Semalam dikhabarkan turun lagi sebanyak 15 sen. Maknanya kalau dulu harga RM 2.45 kini harga baru RM 2.30. Tolak campur RM 2.30 - RM 1.92 = 38 sen. Mak ai. Banyak lagi tu beza dia. Sedangkan di dada-dada akhbar dikhabarkan harga minyak dunia turun pada kadar yang terendah.

Tapi terlebih dahulu, terima kasih kepada Pak Lah. Tapi sebagai rakyat marhaen, kami mengharapkan kalau boleh harga minyak turun sampai kepada RM1. Yang pasti kami akan puji Pak Lah melangit tinggi. Tapi kalau pada harga sekarang, masih lagi menyeksa jiwa dan raga. Dalam pada rakyat menaruh harapan yang tinggi untuk bertukar kerajaan - kehampaan jelas terbayang. Kini tumpuan tertumpu pula kepada pertukaran kuasa daripada Pak Lah kepada Najib.

Harapan kami turunlah lagi harga minyak. Harga minyak dunia dah turun, jadi tak ada alasan lagi untuk kerajaan terus membebankan rakyat. Sudah lah pak Lah! Sudahlah. Seeloknya harga minyak itu diturunkan pula kepada kadar yang terendah. Sudah tentu rakyat marhaen akan menghargai jasa Pak Lah kepada negara buat kali yang terakhir.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails