Tuesday, November 18, 2008

Betapa Mereka Mendapat Rezeki Di Sisi Tuhan Mereka

Allah swt. berfirman :
"Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup disisi Tuhannya dengan mendapat rezki.” (QS Ali Imran, 3: 169)

Mungkin berita kematian ketiga-tiga saudara kita ini umumnya telah diketahui dan tersebar luas di negara kita, namun tidak kurang juga ada di antara umat Islam dalam masyarakat kita yang langsung tidak memperdulikan atau mengambil tahu akan peristiwa yang penting ini.

Mungkin agak terlambat entry ini ditulis, namun masih adakah sedikit keprihatinan kita sesama muslim khususnya terhadap nasib saudara-saudara kita di tempat lain. Mungkin ramai yang masih meragui adakah saudara-saudara kita yang dihukum mati di Indonesia iaitu Imam Samudera, Amrozi dan Ustaz Mukhlas kerana dikatakan terlibat dengan pengeboman di Bali.

Kepada mereka yang masih ragu-ragu dan sangsi maka marilah kita melihat bukti-bukti yang jelas mereka diberikan rezeki di sisi tuhan mereka. Tidak sedikit sejarah membuktikan pejuang-pejuang Islam yang berani gugur syahid di tangan pemerintah-pemerintah dan penjajah yang zalim lalu dituduh mereka ini dengan gelaran pembelot, pengkhianat, penderhaka dan pelbagai-bagai gelaran yang lain lagi.

1. Ketenangan dan senyuman yang dipancarkan dari jenazah mereka.


Jenazah Imam Samudera. Begitu tenang seperti orang yang sedang tidur lena.







Jenazah Imam Mukhlas tersenyum sambil mata yang terbuka tenang








Jenazah Amrozi yang juga begitu tenang dengan gigi yang tersusun rapi









Pernahkah di antara kita melihat jenazah-jenazah yang memiliki wajah-wajah yang setenang mereka ini. Adakah sesuatu perkara yang dijadikan Allah itu satu perkara yang sia-sia.

2. Kehadiran burung hitam di rumah Amrozi dan Mukhlas




Burung-burung yang belegar-legar di langit ini menyebabkan ribuan para hadirin yang hadir bertakbir. Burung-burung ini mempunyai leher yang panjang dan jelas bukannya burung gagak.

3. Kalimah Allah di langit
Selepas burung-burung yang berlegar-legar di rumah Amrozi dan Ustaz Mukhlas beredar, tidak lama selepas itu terbentuk kumpulan awan yang membentuk kalimah Allah di atas bumbung rumah. Adakah ia satu kebetulan ?


4. Bau-bauan yang wangi dihidu oleh pengunjung-pengunjung semasa mengunjungi jenazah mereka sekalian
Ramai pengunjung terbau akan bau-bauan yang wangi yang tiba-tiba muncul sewaktu kain penutup keranda dibuka. Ketika jenazah Ustaz Mukhlas dibuka terlihat titis-titis keringat dari wajah Allahyarham. Begitu juga darah masih lagi terus-menerus keluar dari bekas-bekas tembakan di badan mereka.

5. Petikan kenyataan yang dikeluarkan oleh Abu Bakar Basyhir



Lagi berita boleh dibaca di :
Al-Husseyn & Muslimdaily.net

4 comments:

Unknown said...

Masya Allah. Mudah-mudahan gugur seorang pejuang Islam bangkit lagi seribu sebagai pengganti.

Salam perkenalan.
http://www.yahamim.co.cc

Cik Lee said...

salam perkenalan juga untuk hamim.. semoga doa kita diperkenankan Allah.. amin.

kak ja said...

Salam Ciklee.. sayu rasa baca entry Ciklee ni..

Cik Lee said...

Kak Ja,

betapa bertuahnya mereka kerana dah tahu bila mereka akan dihukum mati. Boleh prepare siap-siap. Kita ini tak tahu bila akan dipanggil Illahi. Semoga mendapat mati dlm khusnul khotimah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails