Wednesday, October 14, 2009

Aku Malu Tetapi Mereka Ketawa Besar

Minggu ini aku sering termenung sendiri. Banyak sangat benda yang menganggu fikiranku. Fikir masalah bangsa, masalah negara, masalah agama dan macam-macam lagi. Aku bukan pemimpin negara, jauh lagi dari ketua kampung. Tetapi benakku tetap cuba untuk mengambil tahu apa yang terjadi di sekeliling aku.

Sedih bercampur pilu. Ngilu pun ada. Bangsaku yang bernamaMelayu telah mabuk bergelumang dengan najis rasuah. Tapi untuk memperlihatkan benda itu sebagai bukan satu perkara yangmenjijikkan maka ditukar nama yang lebih indah sedikit iaitu politik wang. Bagi mereka babi itu haram, memang menjadi pantang larang bagi mereka. Tapi lain pula dengan politik wang itu sudah perkara biasa dan wajib ada.

Lalu dikatalah bahawa parti itu sudah separuh ditransformasi. Mungkin maknanya yang tak pandai rasuah perlu belajar dengan otai rasuah. Kalau setakat rasuah sikit-sikit tidak akan menang pilihan raya maka perlu menang banyak-banyak. Lepas itu barulah kita boleh kata bahawa rakyat sudah kembali perjuangan kita.

Tanda dunia itu semakin hampir kiamat semakin jelas dan ketara. Apabila Islam itu menjadi dagang sehingga yang haram bisa sahaja menjadi halal bila ditukar namanya. Hanya yang tidak bisa diletakkab disitu cop tanda halal jalim sahaja. Jika tidak sudah pasti ianya akan menjadi halalan toyyibah. Kepala aku sudah terbalik atau mereka yang terbalik.Alahai...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails