Sunday, May 25, 2008

Malaysia Dapat Batu - Tapi Masih Menang!!

Seribu kali sayang. Satu lagi warisan bangsa tergadai. Pulau Batu Putih yang jaraknya tak berapa jauh, tapi dimenangi oleh Singapura yang berkali ganda lagi jauh. Yang kita dapat hanyalah Batu Karang yang sekejap timbul sekejap tenggelam. Tapi kalau menurut katanya si Menteri Rais Yatim kita walaupun kita kalah, tapi situasinya menang-menang.

Saya pun tak faham, bagaimana yang dikatakan menang-menang itu. IQ saya yang kurang tinggi(memang saya mengaku pun) ataupun IQ dia yang kurang tinggi atau pun sama dengan bangang. Jelas-jelas dalam semua keadaan pun, maruah Malaysia telah dicalari dan satu warisan berharga milik negara jadi milik orang tetap dikatakannya menang-menang.

Oleh itu saya membuat tanggapan saya sendiri mulai hari ini. Sememangnya Malaysia dipenuhi oleh menteri-menteri yang IQ nya sama level macam Rais Yatim ini. Jadi apa lah lagi yang nak diharapkan lagi. Lepas ni, Johor digadai pun tak apa. Alasan dia, negara kita besar lagi. Kita ada banyak lagi negeri.

Nak tulis banyak pun tak dapat. Hati dah panas. Aku tak halalkan duit aku satu sen pun yang bayar kat menteri-menteri yang bangang-bangang ni. Yang kerjanya asyik memperbodoh-bodohkan rakyat marhaen yang iq rendah macam aku ni. Tak percaya bacalah apa kata utusan dan berita hairan tentang kekalahan ini. Mabuk! Dah kalah begitu sekali dipusing jugak nak bagi rakyat terima keputusan ini.

Lalu apa lagi nak diharap. Kepada semua muslim-muslim kat luar sana. Hanya satu senjata terakhir yang ada pada kita. Doa! Tadahkanlah tangan kepada Illahi. Semoga Allah memelihara tanah air yang tercinta daripada perosak-perosak bangsa. Amin.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails