Tuesday, June 30, 2009

Jangan Dilacurkan Agama Ini!

Siapa itu kabinet? Adakah kuasa mereka itu lebih tinggi daripada kesucian agama Islam? Oleh itu mereka berhak untuk melakukan sesuka hati dan membuat pindaan mengikut nafsu dan akal mereka semata-mata? Amatlah malang jika mereka merasakan mereka lebih berhak melakukan sesuatu itu dapat merujuk kepada mereka yang lebih tahu terlebih dahulu. Sekaligus bertindak selaku tuhan itu sendiri.

Apabila akal sudah diletak ke lutut, maka hilanglah pertimbangan masing-masing. Bagaimana mungkin seorang anak boleh membuat keputusan sendiri tanpa pertolongan ibu bapa. Lebih teruk lagi, anak dikehendaki kekal dalam agama asal ibu-bapa sedangkan kedua-dua ibu bapa sudah menukar agama lain. Alasan yang diberikan - supaya anak tidak menjadi mangsa keadaan.

Malangnya, yang membuat keputusan yang dikatakan kabinet itu bukanlah 100% daripada kalangan Melayu Islam. Lebih malang lagi, melayu yang turut sama terlibat membuat keputusan itu juga jahil akan keputusan yang dibuat. Malang sekali apabila hak diberikan kepada yang layak, maka kucar-kacirlah urusan agama itu.

Alhamdulillah, mujurlah masih ada benteng terakhir umat Islam tanah Melayu iaitu majlis raja-raja. Tapi ia baru ditangguhkan bukanlah bermakna tidak dilaksanakan. Namun kita berharap supaya keputusan kabinet ini ditolak kerana ia benar-benar merugikan umat Islam. Ini kerana agama Islam begitu menitik beratkan pendidikan agama anak-anak dan ibu bapa sebagai pemegang amanahlah yang perlu bertanggungjawab dan berusaha menjaga akidah anak-anak.

Harapannya semoga menteri-menteri yang jahil ini pada suatu hari kelak akan diggantikan dengan menteri yang benar-benar mempunyai ilmu dan tidak jahil pada agama. Bukan sebagai pencacai dan penjilat yang mengadaikan maruah janjinya atas lesen sebagai menteri. Umat Islam yang diluar sana sedarlah dari lena anda. Musuh-musuh islam menyerang dari kiri dan kanan tapi kita masih lagi lena diulit intan. Alahai!

1 comment:

sang kegelapan said...

kita tuka pemandu kita same2..bagi pada pemandu lain tengok camne..kalau pemandu lain pn xleh bawak kite ajar cara pemandu lame ape yang kite nak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails