Thursday, April 9, 2009

Aduh, pedih sungguh rasa di hati. Apa perasaan saudara-saudaraku yang Islam apabila melihat anak-anak gadis Melayu Islam mempamerkan badan masing-masing atas nama pertandingan. Bukan sekadar itu sahaja, baju yang dipamerkan bukan sebarang baju. Kerana ia dikenali sebagai baju dalam. Baju yang sepatutnya tidak dibuka atau ditunjukkan kepada yang bukan mahram. Apa lagi melupakan soal dosa dan pahala.

Ini yang terjadi di negara Islam Malaysia. Siapakah yang sudi menegur 4 remaja Melayu ini. Tiadakah suara-suara bantahan dari masyarakat muslim kita? Atas nama program realiti TV - Malaysian Dream Girl hanyalah satu daripada rancangan realiti yang dicedok dari Barat dan dihidangkan kepada masyarakat Malaysia. Tanpa menghiraukan sensitiviti orang Muslim di Malaysia ia ditayangkan di sebuah stesen televisyen tanahair kita.

Jika suatu masa dahulu, Allahyarham Datuk Ishak Baharom mempertahankan maruah-maruah remaja Melayu yang teringin sangat nak menyertai pertandingan ratu cantik, kini siapakah yang akan menjadi pembela kepada remaja-remaja Melayu ini. Lebih malang lagi keluarga mereka turut memberi sokongan bagi menjadi gadis yang badannya diimpikan oleh rakyat Malaysia.







Acha, Farah, Maya dan Liana semuanya mengaku Islam. Oleh itu, siapakah yang akan menegur dan memberitahu apa yang dibuat oleh mereka ini salah di sisi hukum agama. Jadi inilah masanya kepada pejuang-pejuang yang mengaku membela bangsa dan agama di luar sana tolonglah bertindak. Tidak kira anda dari PAS, Umno, badan NGO dan sesiapa sahaja. Jagalah maruah diri dan janganlah turut sama menyumbang dosa. Selamatkanlah mereka dari kejahilan dan dosa yang membelenggu anak-anak bangsa kita.

Nak tahu lebih lanjut, carilah sendiri linknya. Blog ini tidak sanggup mempromosikan sama dosa free dan pertunjukan badan mereka. Akhir kalam, selamatkanlah mereka.

4 comments:

Budak Syburi said...

manusia hari ini hanya melihat kebendaan dari keredhaan Allah.

Cik Lee said...

Budak Syburi : itulah, macam mana kita nak ubati penyakit ini ya?

Nazra~ said...

Ada dpt link nya dlu. mmg totally baju di dlm saja yg diaorg peraga kan..

+.+

Cik Lee said...

Nazra : inilah namanya eksploitasi wanita, tapi dia org tak sedar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails