Thursday, April 2, 2009

Kami Berjuang Kerana Bangsa, Agama Dan Negara!

Kami memang benar-benar berjuang untuk anak-anak bangsa. Berjuang demi agama kami dan berjuang untuk negara yang tercinta. Mesti kita dah biasa akan kata-kata yang diucapkan. Tak salah pun! Biasa yang pakai ayat-ayat ini apabila waktu persidangan Agung Pekembar. Banyak ucapan-ucapan berapi yang akan ditayangkan di Tv, Suratkhabar dan radio untuk memberitahu rakyat betapa tulus dan ikhlasnya mereka berjuang untuk rakyat.

Jadi anggaplah ia semuanya benar. Rakyat akan menelan bulat-bulat apa sahaja yang diucapkan oleh tv dan surat khabar ini. Al maklumlah saingan utama akhbar Harakah dan Suara Keadilan pun telah berjaya di'isa'kan oleh pejuang-pejuang ini. Jadi siapa lagi rakyat nak dengar.

Tapi kami terlupa nak beritahu, kami pun berjuang kerana fulus beb. Kalau tak ada fulus macam mana nak buat kerja. Macam mana nak gantung poster, macam mana nak beli bendera, upah budak-budak gi berkempen. Ada fulus baru lah semua kerja jadi deras.

Jadi, sekadar peruntukan sikit-sikit tu apa salahnya. Sikit ya? Habis duit ayah aku, mak aku, atuk aku, aku , bini aku hangpa kebas hang kata sikit? Tak caya? Jeling sebelah. Tu dia. Peruntukan Bukit Gantang.

A. Ahli Umno Seisi Keluarga - RM 1,000
B. Penyokong Seisi Rumah - RM 500
C. Pemuda / Wanita/ Umno - RM 100 setiap hari
D. Minyak kereta - RM 100 setiap hari
E. Minyak Motosikal - RM 50 setiap hari

Mak ai. Agak-agak le kalau nak merompak pun. Kalau aku ahli Umno aku at least dapat RM 1,000. Itu kalau aku pusing-pusing claim mesti dapat senang-senang RM 2- 3 ribu. Mana agaknya dia orang dapat duit banyak-banyak ni. Kalau 20,000 orang penyokong kiralah banyak mana fulus yang dia orang pakai ni.

Sumber Gambar: Anje Online

Patutlah bersungguh-sungguh depa cakap kami berjuang demi bangsa, agama dan negara. Percaya sangatlah tu. Hang pa tipu orang-orang tak sekolah boleh la. Kami ni pergi sekolah, belajar Matematik dan Sains dalam bahasa Melayu lagi. Oleh itu lagu ini didedikasikan kepada semua mereka yang terlibat dengan surat di atas.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails