Wednesday, April 15, 2009

PRK Lagi Dan MB Haram

Penat Bukit Gantang belum hilang lagi, kini satu lagi PRK bakal di adakan. Kali ini kita akan pi Penang pulak noo. Boleh pekena rojak pesemboq dengan nasi kandaq. Itulah suasana politik terkini tanahair. Meriah sampai lah rakyat jemu dengan PRK. Belum confirm lagi akan ada PRK, tetapi bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang sudahpun mengumumkan perletakkan jawatannya sebagai Adun Penanti.

Yang pasti Penanti akan menjadi tumpuan. Projek mee segera akan berulang lagi. Projek ayam akan dilaksanakan lagi. Banyak gula-gula pembangunan akan kembali tertumpu ke sini pula. Yang pastinya stamina semua pihak yang terlibat. Nak buat macam mana, ramailah yang akan dapat rezeki melompat. Yang pasti semua rumah dekat Penanti menunggu untuk disewa. Ramailah makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang tersenyum girang nanti.

Itu cerita di Penang. Cerita di Perak pula makhamah sudah memutuskan bahawa Zambry dan Adun BN yang lain boleh menghadiri sidang DUN Perak. Betul atau tidak keputusan makhamah itu belakang kira. Yang kritikal di sini maksudnya krisis di Perak akan terus berlarutan sehingga ke satu masa yang belum ditetapkan nanti.

Selagi Dun tidak dibubarkan, selagi itulah Perak berkrisis. Satu negeri dua MB. Mana boleh? Dan Zambry yang perasan dia disenangi oleh rakyat akan mula menjana Perak. Ke arah kebaikan atau keburukan ? Wallahualam. Negeri pun dirampas secara haram, takkan pentadbiran berjalan secara betul, ya tidak?

Maksudnya kita lihat bagaimana Pakatan Rakyat bertindak kali ini. Ia akan menguji stamina dan strategi yang akan dilakukan oleh Pakatan Rakyat. Dalam masa itu, rakyat juga akan semakin susah dan menderita. Sementara menunggu kapal lama karam, jangan melupakan golongan rakyat marhaen. Masa inilah perang saraf perlu berjalan supaya apabila sampai masa penentu, kita sudah bersedia. Kepada Zambry - berhentilah merepek dekat rtm tu. Penat deng dengo!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails