Wednesday, March 25, 2009

Kami Sokong PPMSI

Minggu ini sudah pasti semua perhatian tertumpu ke PWTC sebelum beralih arah ke Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai. Minggu ini perhimpunan agung UMNO akan memberi hala tuju dan petunjuk ke mana ingin dibawa negara dan bangsa ini. Malangnya, tidak semua akhbar dibenarkan untuk membuat liputan. Hanya media-media tertentu sahaja yang dibenarkan. Rasa saya dahulu, bukan main marah lagi orang Berita Harian dan Utusan Melayu serta Tv3 kerana tidak dibenarkan membuat liputan muktamar PAS. Bergegar seluruh kampung dan kota pasal ketidak puasan hati mereka.

Satu lagi berita malang buat pencinta bahasa! Parti yang memperjuangkan bangsa Melayu ini akan terus menolak bahasanya sendiri. Tidak hairanlah kerana Umno itu sendiri adalah gabungan bahasa Inggeris dan bukan Melayu. Bakal Presiden Umno sendiri iaitu Najib Tun Razak sendiri berikrar akan mempertahankan PPMSI. Begitu juga dengan bekas Ketua Puteri Umno, Noraini turut sehati sejiwa untuk terus mempertahankan PPMSI ini. Dari Wanita dan Pemuda saya tak dengar lagi - tapi boleh agak sudah pasti senada dengan ketuanya nanti.

Terasa sungguh malang diri bangsaku ini. Satu masa dimomok dengan janji-janji palsu. Kononnya pembela nasib dan maruah Melayu. Tetapi dalam masa yang sama terus dibedal dan dipukul dengan bahasa sendiri di anak tirikan. Nampaknya perjuangan GMP akan berterusan dan seperti kata Pak Samad eloklah jika Umno berkempen menggunakan Bahasa Inggeris. Sekurang-kurangnya dapat mempratikkan kepimpinan melalui teladan.

Harmoninya Pertandingan Dalam Umno
Kagum juga mendengar bagaimana Khairy berucap. Agak petah ayatnya. Tapi macam ada nada-nada riak pun ada. Yalah walaupun dengan ruang yang sempit, duit yang sedikit masih boleh menang lagi. Sambil-sambil tu sama-samalah kita rapatkan kembali barisan yang dah longgar tu.

Hakikatnya ia tidak seindah itu. Apabila melihat gambar-gambar di bawah rupanya apa yang dibicara agak susah dikota. Gambar dari blog Pak Bakaq :


Nampaknya tidak akan keluar dalam berita harian,utusan malaysia ataupun tv1 dan tv3 kekecohan ini. Penyokong-penyokong Mukhriz tidak dapat menerima hakikat kekalahan ketua mereka. Bijak sungguh strategi KJ. Apa ilmu dia pakai agaknya ya.





Tu dia! Pekida Umno dah mengamuk. Nasib baik lah ada polis. Tak payah pakai water cannon dengan tear gas pun keadaan dapat dikawal.








Apa pun diharapkan keadaan Umno yang harmoni akan berterusan sampai bila-bila. Tunggu dan lihat sama-sama sampai hujung minggu!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails