Sunday, February 8, 2009

Najib Cakap BN Sedia Berubah (Menjadi Lebih Brutal)

Macam tak percaya. Wow! Ini sudah cukup bagus. Setelah apa yang terjadi di Perak, Najib cakap kerajaan BN sedia berubah. Katanya kerajaan sedia meneliti semula dan membuat perubahan sewajarnya terhadap dasar-dasar kerajaan. Satu kali banyak bagus. Dua kali baca bagus juga. Tiga kali baca sungguh tak bagus. Kerana nampaknya dasar yang diteliti dan perubahan yang dibuat adalah menggunakan cara brutal.

Selepas Perak, tiba giliran Kedah. Cepat sungguh depa bertindak. Politik apa nak panggil ni yek. Kegilaan yang dihasilkan oleh Najib disambung pula ke Kedah. Akibatnya Adun Bukit Selambau tidak lagi tahan dengan ugutan terhadap keluarganya dan bertindak untuk meletakkan jawatan. Ternyata ia memberi tamparan yang pedih kepada orang Melayu Islam terutamanya. Ternyata orang bukan Islam lebih bermaruah daripada orang Islam itu sendiri. Nampaknya bersiaplah pula kita untuk pilihanraya kecil di Bukit Selambau pula. Namun yang menjadi persoalan pada kita siapakah yang dapat menghentikan pemimpin kita dari bertindak gila dan lebih gila lagi kerana wang dan kuasa?

Sementara itu, sambutan orang perak terhadap Menteri Besar yang baru cukup hangat. Sama seperti di tv-tv dan media utama yang cukup hebat memutar belitkan keadaan, ianya memang cukup hebat sehingga tidak pernah seorang MB menteri sambutan sedemikian rupa. Sehingga tidak pernah dalam sejarah Malaysia seorang Menteri Besar diberikan hadiah batu nesan dan bunga kuning sembahyang kubur oleh warga Tionghua malam kelmarin di Ipoh. Jangan cari berita ini di dalam Utusan Melayu, Berita Harian, Tv3 dan rtm. Ini kerana rata-rata pada mereka rakyat Perak telah menemui kebenaran yang azali dan menyambut baik MB besar baru bagaikan sebuah pewira.(uweekk!)

Sementara itu, di Jelapang masyarakat Cina di sana telah melakukan tindakan yang drastik sekali dengan memboikot daripada menjual barang-barang pasar kepada keluarga Hee. Pada mulanya mereka merancang untuk mengadakan perhimpunan membantah tindakan Hee itu di depan rumah keluarga beliau, tetapi akhirnya membatalkannya selepas dinasihatkan oleh ketua DAP kawasan. Ia telah ditukarkan kepada kawasan pasar berkenaan. Ternyata Hee telah bertukar menjadi musuh wanita nombor wahid di kawasan tersebut. Kesian Hee kerana pemergiannya kerana tidak dilantik menjadi exco negeri telah memakan diri sendiri. Selamat berjaya menjadi exco kerajaan Perak yang baru Ms Hee.

Sementara itu dalam perkembangan yang lain, Timbalan YDP Pas Beruas telah ditangkap. Tuan Hj. Nazeer Hamid, yang juga merupakan Penyelia DUN Pengkalan Baru merupakan lelaki yang berbaring sambil memegang bendera diatas jalan, ketika konvoi Sultan melalui jalan ke Istana Iskandariah.

Tidak ketinggalan juga, jutaan penghargaan daripada saya mewakili rakyat Malaysia buat blogger-blogger Perak yang sanggup bermandi embun di kediaman MB untuk memberikan maklumat-maklumat terkini. Oleh kerana pengorbanan kalianlah, kami tidak perlu meneguk titisan maklumat daripada utusan meloya dan tv3 suku yang bagaikan cacing kepanasan dua tiga hari ini. Ternyata kegilaan media-media pimpinan kerajaan ini sanggup melakukan apa sahaja demi pemimpin-pemimpin mereka. Lawan tetap lawan!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails