Thursday, February 5, 2009

Salah Skrip ni Yop!!

Sudah jadi semacam huru-hara di Perak sana. FRU dah mula naik angin satu badan dah tembak gas permata kepada rakyat yang berkumpul di depan Masjid Ubudiah. Baca di sini depan Masjid Ubudiah. Nampaknya spesies yang letak otak di kepala lutut ini tidak kira masjid ke, surau ke apa ke. Janji ikut perintah tuan yang bagi mereka makan. Soal siapa bagi rezeki tu tak timbul. Depalah tuan depalah tuhan.

TPM apa lagi. Senyum sampai ke telinga. Wa cakap lu, dah dapat satu negeri. Lepas ni Selangor pulak next target. Senang-senang je tu. Ada beras semua deras, ada duit semua jadik jer. Tapi skrip yang sebenar depa nak susun lain sebenarnya. Percayalah jangan tak percaya. Beginilah rupa perancangan dan skrip yang ditulis oleh Umno sebenarnya.

2 minggu lepas :
Nasharuddin Bota melompat ke PKR. Sepatutnya bukan kerana dia sedar, tapi pasal dia dah di tawar 50 juta untuk lompat parti.

Seminggu lepas :
Dua orang PKR yang dikatakan hilang diculik itu sebenarnya menziarah ke rumah TPM di Pekan. Ini kerana meraka sudah tidak lagi menaruh kepercayaan kepada kerajaan Pakatan Rakyat di Perak kerana terlalu banyak rasuah dan salah guna kuasa.

Dua hari lepas :
Sultan Perak menitahkan MB Perak iaitu YB Nizar untuk meletakkan jawatan. YB Nizar dengan perasaan rendah hati dan merafakkan sembah menerima perintah Tuanku Sultan. Ini kerana kerajaan yang baru dibentuk dengan cara yang halalan toyyibah tanpa sebarang bahan-bahan yang meragukan.

Sehari Lepas :
YB Perak yang baru mengangkat sumpah dengan diiringi oleh bekas menteri besar Perak. Suasana berlangsung dengan harmoni

3-4 bulan selepas ni :
Semua Menteri Besar dan ketua menteri di negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat juga turut meletakkan jawatan masing-masing kerana diminta oleh Sultan dan YDP negeri. Ini kerana mereka tidak ingin menderhaka. Sepertimana juga di Perak ia berlaku dengan penuh harmoni.

3-4 tahun selepas ini :
Najib Razak telah dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia yang keenam. Sepanjang beliau menjawat jawatan tersebut, Malaysia terus berkembang pesat. Rasuah dan penyalahgunaan kuasa telah berjaya dihapuskan sama sekali kerana kebijaksanaan beliau.

Sama macam skrip cerita melayu lama. Kena jajah pun tak apa. Janji Melayu jangan derhaka kat Sultan. Biar la camana rupanya pun perangai depa anak beranak. Mintak maaflah tuanku, kami belajar dalam tv tuanku. Dia orang pernah tulis banner macam-macam dalam tu. Jadi kami mintak ampun dulu tuanku. Daulat Tuanku!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails