Thursday, July 3, 2008

Chua Soi Lek.. Najib.. dan ...

Suatu masa dahulu, Chua Soi Lek mengaku dia telah melakukan hubungan seks dengan seorang rakan sosialnya. Tindakan itu tidak salah kerana beliau bukanlah seorang Islam dan keluarganya sendiri tetap menyokong beliau. Walaupun tindakan itu memang macho dan gentleman, masyarakat memang tidak dapat menerima perlakuan yang tidak bermoral itu. Akibatnya dia telah dipaksa atau terpaksa untuk meletakkan jawatan.

Kini, giliran seorang lagi pemimpin terkanan negara menghadapi tuduhan yang sama. Sebelumnya, seorang pemimpin yang tidak berjawatan dan mengetuai pembangkang dituduh meliwat seorang bekas pemimpin pelajar Uniten sama seperti tuduhan yang dikemukan pada 10 tahun lepas. Untuk berlaku adil, apabila seseorang pemimpin itu dituduh dengan perlakuan yang tidak bermoral seperti ini, seeloknya beliau diarahkan untuk bercuti. Penyiasatan yang telus perlu dilakukan untuk membuktikan beliau tidak bersalah.


Semalam, negara sekali lagi dikejutkan dengan pengakuan bersumpah oleh seorang penyiasat persendirian yang pernah diupah oleh saudara Razak Baginda yang sedang berada di dalam tahanan polis dan kes perbicaraan yang melibatkan pembunuhan Altantuya menyabitkan beliau sebagai orang yang dituduh dalam kes tersebut. Apabila sampai sesuatu berita, maka wajiblah ia disiasat. Dalam tuduhan bersumpah ini, antara yang perlu disiasat adalah :-

a) Najib pernah melakukan hubungan seks dan juga seks luar tabe'i dengan Altantuya
b) Altantuya sedang mengandung semasa diletupkan. Siapakah bapa kepada anak tersebut?
c) Najib, Abdul Razak Baginda dan Altantuya pernah makan malam bersama-sama di Paris.
Dalam masa yang sama, Najib menafikan mengenali Altantuya.
d) Altantuya juga datang ke Malaysia untuk menuntut USD $500,000.00 sebagai tuntutan
bayaran komisen terhadap pembelian kapal selam.

Persoalan-persoalan ini haruslah diperjelaskan melalui penyiasatan yang telus. Dalam hal ini, persoalan yang akan ditimbulkan adakah siasatan-siasatan yang dilakukan pihak polis itu telus dan adil?

Terkini! Bala telah menarik balik kenyataan bersumpah beliau. Apakah episod-episod politik negara yang akan datang ?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails