Sunday, July 27, 2008

Muslimah Pulak Nak Muzakarah?

Nak tergelak lagi. Biasalah kerja berita Utusan Meloya. Kerja dia meloyakan orang sahaja. Lain cerita tak ada. Yang terbaru sila baca di sini:-

Muzakarah Wanita UMNO, Muslimat Pas

KUALA LUMPUR 27 Julai - Wanita UMNO melalui Sekretariat Advokasi dan Pemerkasaan Wanita Islam (Senada) akan mengadakan muzakarah dengan Dewan Muslimat Pas bagi membincangkan isu-isu berkaitan wanita Islam di negara ini.

Penasihat Hal Ehwal Pembangunan Wanita dan Sosial kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, ia akan diadakan secepat mungkin bagi mendengar isu-isu yang ingin diperjuangkan wanita.

"Saya rasa syukur sebab ada usaha muzakarah antara UMNO dan Pas. Banyak isu yang harus kita duduk sama berbincang yang melibatkan muslimin dan muslimat.

"Yang pentingnya kita harus berbincang, mengupas dengan teliti isu yang wujud dan mencari penyelesaian yang membelenggu masyarakat terutama wanita Islam," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menutup Pertandingan Kesenian Islam Peringkat Wilayah Persekutuan yang dianjurkan Jabatan Kebajikan Masyarakat (Kemas) di sini hari ini.

Naib Ketua Wanita UMNO itu berkata, walaupun Pas adalah parti pembangkang, ia tidak pernah dilihat sebagai musuh kepada UMNO.


1. Dah tak timbul isu pasal muzakarah ini, dah tutup buku pun. Gunakan istilah yang betul, muhabalah.

2. Lepas ini, nak suruh Muslimah Pas pulak jadi sasaran mereka. Aduh, tak terfikir dalam kepala macam mana makcik-makcik bertudung jambul nak berhadapan dengan makcik yang bertudung labuh. Bukan apa, rasa macam pelik sahaja.

3. Siapa Shahrizat? Nak cerita pasal wanita ke pasal Islam. Kalau nak bercerita pasal Islam rasa macam tak sesuai pulak. Lain aura. Lagipun satu masa dulu, pesta buih yang terkenal diadakan di Bangsar di tempat naungan dia. Tak ada pulak dia membebel apa-apa.

4. Statement yang paling kelakar dan lawak :
Naib Ketua Wanita UMNO itu berkata, walaupun Pas adalah parti pembangkang, ia tidak pernah dilihat sebagai musuh kepada UMNO.
Aduh. Makcik Shahrizat ooi. Kami ini dah penat kena sepak, kena terajang, kena buli dengan orang Umno. Sampai nak isi borang pengesahan dara pun nak kena pergi jumpa JKKK. Sejak bila pulak Umno tiba-tiba dah jadi saudara dengan PAS ini?


Pusing-memusing tu memang kerja dia. Selagi dia tak pusing selagi tu orang tak meloya. Tak apa lah, sekurang-kurangnya dapat juga hiburan untuk hari ini. Bukan senang nak baca cerita lawak macam ini. Tapi kadang-kadang banyak berita lawak dari berita betul. Tak caya?? Bukaklah berita Hairan dengan utusan Meloya. Carilah, mesti jumpa punya.

Aiyoo.. itu brader Karpal sudah marah-marah..

Aiyoo.. yoo.. Itu brader naik angin lagi. Orang lain diam saja, dia yang paling suka-suka bising. Ya lah, dia ada mulut. Agaknya sebab itulah dia gunakan mulut dia semaksimum mungkin. Tak kira samada masa itu sesuai atau tidak, guna tetap guna. Al-maklumlah peguam tersohor. Cakap apa sahaja yang ada dalam kepala. Menang yang utama. Betul tak betul, belakang kira.

Sudah berapa kali mau cakap. Sudah berapa kali mau bilang. Aiyoo .. yo .. brader Karpal. You memang suka kalau Pakatan Rakyat pecah belah. You agak kalau Pas keluar dari Pakatan Rakyat you dapat banyak advantage ka? Aiyo.. yo.. Ini lah agaknya syndrome orang terlampau pandai. Langsung tak berfikir dulu sebab dan akibat. Yang penting belasah sahaja dulu. Kesan dan impak dia, belakang kira.

Baru tok guru Nik Aziz umpan sikit, dah bising. Haji Hadi bersuara sikit dah betah. Apa punya orang lah. Dasar muafakat langsung tak ada dalam kepala. Benda macam ini bawalah berunding, tak payah tunjuk you punya pandai saja. Jangan ingat menang sikit kepala sudah besar. Come on lah brader. Sekali lagi you bising, kita ramai-ramai pakat hentam you. Bising pun tak guna. ^&*((%$%&. (Kena potong pasal tak ada bunyi)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails