Sunday, June 29, 2008

Jalan Ke Putrajaya Semakin Hampir...(Updated)

Apabila DSAI dituduh sekali lagi meliwat seseorang dan dalam pada masa yang sama sedang diancam nyawanya, ia memberi satu isyarat yang semakin jelas! Proses pertukaran kuasa semakin hampir dan menunggu hari sahaja.

Sejarah telah membuktikan pemimpin-pemimpin yang korup dan berkepentingan akan menggunakan apa sahaja untuk memastikan mereka akan terus berkuasa. Tidak kira dengan menggunakan apa cara sekalipun, kerana bagi mereka matlamat menghalalkan cara.

Namun, dalam masa yang sama pelbagai teori turut muncul di kalangan bloggers-bloggers di alam maya ini. Mari kita menganalisis sedikit berita-berita yang sedang hangat diutarakan :-

a) Anwar telah dilaporkan meliwat pembantu peribadinya sendiri.
Pembantu Khas beliau Saiful Bukhari Azlan, 23 telah membuat laporan polis mendakwa beliau telah diliwat oleh DSAI.

b) Anwar telah meminta perlindungan daripada kedutaan Turki bagi memastikan
keselamatan dirinya.
Ini adalah untuk mengelakkan peristiwa 1998 di mana rumah Anwar diserbu oleh UTK polis, diberi pukulan maut oleh ketua polis negara pada masa itu dan juga dihidangkan dengan racun Arsenik.


Memang peranan media untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap berita-berita utama masa kini seperti kenaikan harga barang, kenaikan harga minyak dan juga isu Najib-Rosmah. Peliknya, bila Raja Petra mengemukakan akuan bersumpah beliau terhadap kehadiran Rosmah di tempat pembunuhan Altantuya, Pak Lah hanya mengatakan tidak percaya. Ia dengan segera dinafikan oleh Pak Lah. Beliau menegaskan tidak pernah menerima apa-apa laporan bertulis daripada pihak perisikan tentera bahkan menantu beliau, Khairy Jamaluddin turut menafikan ada menyimpan laporan tersebut. Pada masa yang sama Khairy turut menyifatkan akuan tersebut berniat jahat dan mencemarkan kredibiliti beliau. Najib sendiri turut menafikan isteri kesayangannya terbabit dalam pembunuhan Altantuya seperti didakwa oleh Raja Petra.

Namun, apabila mengulas mengenai kes liwat melibatkan Anwar dengan pantasnya Pak lah akan menyerahkan kepada polis untuk membuat penyiasatan mereka. Polis kenalah siasat kerana aduan telah dibuat. Agaknya Pak Lah masih mamai agaknya. Kuman di seberang laut memang jelas dia nampak, tapi gajah depan mata tak nampak.

Tidak pelik, kerana di Malaysia apa sahaja pun boleh. Pendakwaan terpilih? Tangkapan terpilih. Apa sahaja boleh, asalkan anda mempunyai pangkat dan harta. Jangan lupa, menuduh orang meliwat itu jika tidak benar, adalah besar dosanya. Bukan alang-kepalang. Tapi jika anda seorang yang ikut sahaja kata hati tetapi tidak mengira dosa pahala - dipersilakan. Yang pastinya semuanya akan dihitung dan dikira di hari yang paling huru-hara nanti.

Yang pastinya rakyat yang semakin pening. Dan ramai juga yang akan menonton wayang siri-siri baru yang belum terdapat di pasaran. Jangan lupa kita beramai-ramai ke Amcorp Mall Ahad ini. (Agak susah untuk menganalisis dalam keadaan kepala yang pening dan kurang sihat rupanya.)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails