Tuesday, June 24, 2008

Semakin Hari Semakin Benci!!

Entah mengapa.. Semakin hari, hati ini semakin membara. Melihat mimik mukanya yang hati kering itu pun sudah membuatkan mood aku hilang. Dulu boleh tahan sikit, tapi sekarang mengapa aku rasa macam nak hentak-hentak je muka dia tu. Daripada aku tengok tv menambahkan sakit hati, baiklah tutup tv tu. Jimat elektrik sikit. Elektrik pun nak naik harga. Walaupun dalam masa yang sama dapat subsidi dari kerajaan, 'special' untuk kroni-kroni cam depa. Ia lah, kroni lagi penting dari rakyat. Tak gitu-gitu??

Walaupun aku amat kasihkan datuknya iaitu Abdullah Fahim, tetapi mengapa aku tidak langsung kasih kepada cucunya iaitu Abdullah Badawi itu. Malah hatiku ditumbuhi rasa menyampah yang semakin subur hari demi hari. Tindak-tanduknya cukup menjerihkan hati ini. Hinggalah rasa menyampah ini dah sampai ke peringkat tahap meluat peringkat ke-8.

Bila ditanya pasal si Rosmah ada dekat kawasan pembunuhan Altantuya, dia buat macam-macam tak tahu. Bila ditanya pasal SAPP, dia cakap geng-geng dia masih setia di belakang dia. Bila ditanya pasal minyak, dia kata dah tak ada cara kena naikkan minyak jugak. Pasal menantu dia dah tak sabar nak menambah baikkan poket-poket yang agak melopong masa pilihanraya hari itu.

Dia beritahu minyak tak naik bulan lapan. Tapi esok dia terus cakap minyak naik. Betul lah tu dia cakap. Hang pa pulak marah. Dia cakap rakyat dapat rebat rm650, tapi pergi pejabat pos dapat rm625 rakyat punya suka. Tersengih-sengih posing dalam surat khabar. Pergh. Kami dapat Perdana Menteri paling baik dalam dunia ini katanya.

Musykil aku. Kalau dah 'announce' rm 650, kenapa dapat rm 625 pulak? Mana pergi lagi rm25? Tang tu pun depa nak sapu gak. Hebat betul depa nih. Masa orang susahlah, dia orang nak senang. Itu baru satu hal. Kenapa dekat pejabat pos pulak. Kena isik borang kiriman wang pulak tu. Korang tak musykil ke? Ingat senang-senang je ke kasik dekat pejabat pos. Apasal tak bagi dekat JPJ.

Tang ni, mulalah hati buruk sangka. Kalau dekat pejabat pos kiriman wang kena komisen, agak-agak rebat ni depa tak ambik komisen ka? Busuk-busuk dapat rm6 la satu kepala. Wow... Kalau satu kepala rm 25 + rm6 = rm31. Pergh.. Kayo pakcik. Kembung perut macam ni. Kalau kat Malaysia ni, ada berjuta-juta kenderaan hangpa kali la sekali. Pakcik kayo nih.

Agak-agak siapa lah yang sapu semua tu ek. Apa semua harta rakyat depa faraidkan. Ish.. ish.. ish.. tak ingat mati depa nih. Aku ingatkan diri aku dan korang yang baca entry nih, tolong lah jangan makang rasuah. Ambik harta hak orang. Karang apa yang korang tibai itu, hanyalah api semata-mata. Ingat api main-main ke weh.. setitik mata jarum api tu jatuh ke bumi, habis terbakar bumi ini. Tak caya takpe, sampai masa dia hangpa pakat cayalah cakap aku nih.

Aku doakan, moga-moga depa ni terbukak hatinya. Dapat hidayah. Udah-udahlah merompak duit rakyat tu. Tak kemana perginya. Larat ke nanti nak menanggung tanggung jawab dekat akhirat nanti. Hidup kat dunia nih pun bukan lama mana pun. Itu pun korang nak balun semua. Tinggal-tinggallah kat orang lain gak. Dan kurangkanlah rasa benci hati aku ni, kat hangpa. Dan terima kasih jugaklah pasal korang nak dengar aku merapu malam nih.

1 comment:

Anonymous said...

aku pun sama juga macam hang makin hari makin benci+menyampah bila tengok muka orang tua ni keluar kat tv dengan muka selambanya.aku terpaksa tutup terus tv.nak buat macam mana lagi...kita tak sokong tapi ramai lagi yang masih dok sokong parti orang tua ni....harap2pada pu13 nanti ...tak ramai lagi orang yang sokong parti orang tua niii. sebab orang tua ni kata rakyat masih meyokong dia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails