Monday, June 2, 2008

Nyatakan Bantahan Anda!!





Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah mengeluarkan pertanyaan dan jemputan kepada orang ramai untuk mendapatkan maklum balas di atas permintaan untuk mendaftar 3 domain name di bawah :-

i) www.bible.net.my
ii) www.injil.org.my
iii) www.gospel.org.my

Jika anda merasa prihatin dan membantah pendaftaran domain nama di atas, sila hantarkan bantahan melalui hard copy atau soft copy kepada devi@cmc.gov.my sebelum pukul 12 tengah malam 9 Jun 2008. Anda boleh merujuk di website mcmc dan rujukan penuh di sini. Jalankan tanggungjawab sebagai anggota Muslim yang prihatin.


11 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum tuan rumah..ermm, saya sekadar ingin bertanya, apakah hujjah untuk kita menghalang mereka membina domain tersebut..sbb secara jujurnya, saya tak nampak keperluannya.. dan sesungguhnya Islam tidak sesekali memaksa orang kafir untuk mengikutinya.. bahkan itu hak mereka...betulkan saya jika saya silap..wallahualam

Anonymous said...

cam ner...ada cth format bantahahan tak?

Cik Lee said...

Waalaikum salam,

Dari satu segi, saya turut berpendapat kita perlu lebih terbuka untuk menerima dan membiarkan sahaja pendaftaran nama pada domain berkenaan.

Tapi apabila memerhatikan umat Islam di Malaysia khususnya, terutama golongan muda kita pada hari ini - saya merasakan ia akan menjadi ancaman kepada kita pada satu hari nanti. Contoh : Cerita Ezora di Tv3 yang disiarkan setiap petang. Dari satu segi ianya mengambarkan realiti sepertimana dialog seorang pelakon - orang kaya macam saya ni dah biasa main-main ni. Suka-suka. Kalau tak nak kita buat-buat macam tak tau jer. Tapi dari satu segi, ia memberi mesej yang sebaliknya kepada golongan yang tidak memahami agama.

Saya merasakan jika mereka ingin berdakwah, mereka boleh menggunakan lain-lain website dalam bahasa Inggeris. Tidak perlu menggunakan bahasa Melayu dan firasat saya tidak mustahil akan muncul satu golongan Melayu yang mengaku murtad seperti yang kita dapati dalam blog-blog dan website-website murtad di luar sana. Wallahualam.

Cik Lee said...

Muazz : Boleh refer dekat sini http://www.skmm.gov.my/consumer/complaint.asp

Satria Asia said...

There should be no objections to the registering these domain names. What's the problem?
We are Malaysia. And the last time I checked, Malaysia isn't a province of Waziristan, Pakistan.

Anonymous said...

saya pun x nampak , kenapa nak halanag mereka gunakan domain tersebut. Asalkan tiada fitnah di sebarkan dalam web itu sudahlah. Stop being paranoid!!

Cik Lee said...

xoxox : for me very simple. Nak bantah, sila bantah. tak nak bantah, tak payah bantah. Jangan sudah terhantuk baru kita tergadah. Wallahualam.

Anonymous said...

Apa nak bantah2...selagi teda unsur2 kutuk mengutuk cukuplah...I have no objection to that issue...takkan blog mcm tu pun nak ban...mcm komunis pulak.

Anonymous said...

Salaam,

there's NO PROBLEM for those people who want to register the pages. apsal nak bantah? apa yang orang Islam takut sangat?kalo u all bantah, rasanya kita TUTUP TERUS hompej JAKIM or al-Islam or apa2 yang berkaitan! bagi seorang yang Imannya teguh, rasanya ini BUKAN SATU ISU LANGSUNG!

kpd yg sibuk2 nak bantah.. nak tanya ni. ada ke buat dakwah or islah sesama sendiri? we eliminate the 'challenges' tapi SIKITPUN X NAK kuatkan Iman sendiri!

Anonymous said...

kpd cik lee,

apsal dorang tak bleh berdakwah guna bahasa melayu? is ISLAM malays'? harap2 kita tak satukan bangsa dan agama.

anyway,daripada kita SIBUK nak bantah hompej nih, apakata kita buat dakwah dan islah sesama sendiri.

I remember someone said, 'skrg menakutkan,byk dh gereja kt Malaysia'.

I told him,'kalo KITA ROBOH SEMUA GEREJA kat Malaysia, TAPI TAK ADA SATUPUN usaha untuk bawak remaja Islam ke MASJID, then what's the use?'

eVerYthInG SHASHAY @ ASH said...

cik lee,
paranoid la awk nie, dulu sekolah sains dungun ker??patutlaaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails